Friday, June 19, 2009

Betul ke Undi BN pun boleh masuk syurga

Sudah lama rasanya kita tidak mendengar ahli-ahli politik berkata, Undi parti sekian-sekian anda boleh masuk syurga. Tetapi kata-kata keramat itu kembali berbunyi apabila Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyebut ‘undi BN (Barisan Nasional) juga boleh masuk syurga’.
Naib Presiden Pas, Salahudin Ayub pula berasa hairan kenapa isu itu dimainkan sedangkan sebelum ini mereka yang beria-ia menghentam pas apabila Pas menggunakan isu 'undi Pas masuk Syurga'. Bukan Salahudin sahaja yang berasa hairan tetapi saya juga turut hairan memikirkannya. Bagaimana sebuah parti yang sebelum ini tidak suka isu ini dibangkit tiba-tiba mereka pula menjadi juara mengeluarkan undi BN juga boleh masuk syurga. Adakah ini strategi terdesak untuk meraih sokongan pengundi. Umum mengetahui rakyat Kelantan pemikirannya sedikit berbeza. Mereka tidak makan dek strategi pembangunan. Kerana mereka sudah terbiasa hidup berdikari tanpa menerima bantuan. Jadi apakah kali ini dengan menyatakan Undi BN boleh masuk syurga akan memenangi hati pengundi Manek Urai?. Jawapan itu hanya akan diketahui apabila tiba hari mengundi nanti dan sama-sama kita tunggu dan lihat.
Ya memang benar kata Muhyidin umat Islam boleh masuk syurga mengikut dosa pahalanya bukan kerana memilih parti tetapi ingat tanggungjawab sebagai seorang Islam yang memilih pemimpin juga akan dipersoal di akhirat nanti. Andai kata kita memilih pemimpin yang tidak ingin melaksanakan ajaran Islam kita juga akan mendapat sahamnya dan kita juga dikatakan bersubahat. Jadikan katakanlah apa kita dijamin masuk syurga jika memilih pemimpin yang tidak terniat ingin melaksanakan hukum Islam. Tepuk dada tanya selera.
Bukan kerana parti kita dijamin masuk syurga tetapi siapa yang kita pilih untuk membimbing kita menjadi seorang Islam yang bukan sekadar pada nama tetapi sebagai seorang yang mengamalkan ajaran Islam yang sebenarnya itu yang penting. Mungkin apabila pendapat ini dikemukakan ahli-ahli BN akan marah dan melenting tetapi ini sekadar mengingat. Ingat tangan yang mengundi akan menjawab pertanyaan Allah di akhirat kelak.
Kepada pengundi Manek Urai pilihlah pemimpin yang benar ingin menjaga kebajikan rakyat dan membimbing anda ke jalan diredai Allah tidak kira ia dari parti mana asalnya Islam dijadikan keutamaan. Ingat tangan yang mengundi akan menentukan pemimpin yang anda pilih. Jangan tersalah memilih kelak menyesal pun tidak berguna.
Bagi saya hentikan polemik undi parti ini boleh masuk syurga kerana ia hanya akan memesongkan akidah kerana penentu masuk syurga adalah amal kebajikan kita.

No comments:

Kedamaian datang apabila hati tenang