Thursday, June 18, 2009

Sah Nizar fail permohonan rayuan esok

Kemelut Perak akan semakin panas apabila Nizar akan memfailkan permohonan kebenaran untuk merayu terhadap keputusan Mahkamah Rayuan, yang mengisytiharkan Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak yang sah.
Makin kalut dan serabut memikirkan masalah yang tidak berkesudahan ini. Susah-susah sangat bubar DUN sahaja. Habis cerita dan biar rakyat pilih siapa yang layak jadi kerajaan yang memerintah di Perak. Kalau terjadi saya pun nak balik mengundi. Kita sama-sama tunggu apa pula keputusan hakim selepas ini. Keputusan kali ini akan memihak kepada siapa pula masih belum diketahui cuma kita tunggu sahajalah.
Rakyat pun dah makin bosan memikirkan krisis di Perak. Masing-masing mempunyai ego yang melangit. Sebelah sini beralasan semua ini dibuat atas kehendak rakyat. Sebelah sini pula mendakwa mereka memperoleh majoriti mudah membentuk kerajaan. Apapun kita tunggu kata mahkamah pula. Nak tunggu pilihan raya entah jadi entah tidak. Harap lepas ini apabila keputusan mahkamah diumumkan maka kemelut ini akan berakhir.

No comments:

Kedamaian datang apabila hati tenang